Meld je aan als Nanny Gastouder


Onze werkwijze

Bij Gastouderbureau NL staat persoonlijke aandacht centraal. Wij begeleiden ouders en nanny-gastouders met zorg, deskundigheid en oprechte betrokkenheid. Sinds 2006 zijn onze houders actief in de bemiddeling van nanny-opvang aan huis, en die ervaring zetten we elke dag in om kwalitatieve, veilige en warme opvang te realiseren.

Onze medewerkers zijn pedagogisch geschoold, in het bezit van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) en voldoen aan de kwaliteitseisen van de GGD. Ook onze gastouders blijven up-to-date via trainingen en cursussen die wij aanbieden.

Als nanny-gastouder moet je voldoen aan de wettelijke eisen voor registratie in het Landelijk Register Kinderopvang (LRK). Wij begeleiden je stap voor stap door dit proces. Zo werkt het:

1. Aanmelden als nanny-gastouder

Via onze partnerwebsite maak je eenvoudig en gratis een profielpagina aan. Zo word je zichtbaar voor ouders die zoeken op postcode of woonplaats. Wij kunnen geïnteresseerde ouders rechtstreeks naar jouw profiel doorverwijzen.

2. Intakegesprek & locatiebezoek

Na je aanmelding plannen we een intake op jouw opvanglocatie. Tijdens dit gesprek bespreken we jouw visie op opvang en bekijken we de ruimte waarin je werkt. Zo kunnen wij ouders goed informeren en de juiste match tot stand brengen.

3. Bemiddeling & kennismaking

Zodra ouders interesse tonen, nemen wij contact met je op om een vrijblijvende kennismaking te plannen. Dit gesprek vindt plaats op de opvanglocatie en wij zijn daarbij aanwezig om vragen te beantwoorden. Binnen drie dagen na het gesprek geven ouders aan of zij verder willen met jou als nanny.

4. Overeenkomsten & start opvang

Bij een positieve kennismaking regelen wij de benodigde overeenkomsten. Deze worden ondertekend tijdens een afspraak en vervolgens digitaal opgeslagen in jouw persoonlijke portal. Jullie spreken samen wenmomenten af, waarna de opvang officieel van start gaat.

5. Jaarlijkse kwaliteitsbezoeken

Minimaal twee keer per jaar bezoekt een consulent van Gastouderbureau NL jouw opvanglocatie:

  • Risico-inventarisatie veiligheid & gezondheid (RIE)
  • Voortgangsgesprek over de opvang en ontwikkeling

Alle verslagen worden digitaal vastgelegd en zijn te raadplegen via je persoonlijke pagina.

6. Tussentijdse evaluatie

Na de start van de opvang volgt er een tussentijdse evaluatie met de ouders. Hiervoor bieden wij een handig evaluatieformulier aan dat je kunt gebruiken om het gesprek te structureren.

7. Betaling & administratie

Wij maken gebruik van een betrouwbaar online administratiesysteem met kassiersfunctie. Als gastouder registreer je dagelijks de opvanguren. Aan het einde van de maand keur(t) je samen met de ouder(s) de uren goed. Vervolgens:

  1. Wordt de factuur opgesteld en verstuurd naar de ouder(s)
  2. Na betaling storten wij het bedrag binnen 1-2 werkdagen op jouw rekening
  3. Alle facturen en jaaropgaven zijn inzichtelijk in je persoonlijke portal

8. Eenvoudig overstappen

Wil je overstappen naar Gastouderbureau NL? Dat is eenvoudig geregeld. Er hoeven geen wijzigingen te worden aangebracht in het LRK. Jij neemt contact met ons op, vult het digitale inschrijfformulier in en ondertekent de benodigde documenten. Wij begeleiden je bij elke stap.

9. Vervanging bij ziekte of afwezigheid

Bij ziekte of onverwachte afwezigheid proberen wij vervanging te organiseren. Soms is samenwerking met een collega-gastouder mogelijk. Ouders hoeven bij vervanging niets te wijzigen in hun kinderopvangtoeslag. Wij stellen een eenvoudig overdrachtsdocument beschikbaar via je persoonlijke portal.

Kwaliteit, begeleiding & gemak

Gastouderbureau NL staat voor een persoonlijke aanpak, deskundige begeleiding en transparante administratie. Zo zorgen we samen voor een veilige en liefdevolle opvang aan huis.


Wil je je aanmelden als nanny-gastouder? Klik hier